Automobilist uit Leeuwarden rijdt 163 km/u met baby in auto

Marum – Een 27-jarige automobilist uit de gemeente Leeuwarden is zondagavond zijn rijbewijs kwijtgeraakt na een forse snelheidsovertreding op De Scheiding bij het Groningse Marum.

Een motoragent zag de bestuurder met hoge snelheid richting Frieschepalen rijden en stelde met een lasergun een snelheid vast van 163 kilometer per uur. Op het betreffende weggedeelte geldt een maximumsnelheid van 60 kilometer per uur. Bij de controle ontdekte de agent dat op de passagiersstoel een baby van enkele maanden oud in een maxi-cosi zat. De aanwezigheid van het jonge kind maakte de situatie volgens de politie extra zorgwekkend. Het rijbewijs van de bestuurder is direct ingevorderd. Daarnaast is een zorgmelding gedaan bij Veilig Thuis vanwege zorgen over de veiligheid van het kind. Ook is melding gemaakt bij het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR), dat kan besluiten de bestuurder op te roepen voor een onderzoek naar zijn rijgeschiktheid.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *